کتابخانه یاس 📚

درباره بلاگ
کتابخانه یاس 📚

"کتابخانه یاس" بریده هایی است، از کتاب هایِ خوبی که خوانده ام! (ممکن است با تمامِ عقائدی که در کتابی عنوان میشود، موافق نباشم! و صرفا به دلیلِ خوب بودنِ اکثرِ مطالبِ کتاب، آن را معرفی کنم!)

+ من مسئولیتی در قبالِ تفکر و عقیده ی نویسندگان، خارج از دنیای کتاب ها ندارم!

آیدی اینستاگرام: fatemeh.mortazavinia

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
۲۴ اسفند ۰۰ ، ۰۸:۰۰

دختر یعنی مسئولیت

طهماسب دوباره پُکی به سیگار زد و گفت: «دختر دردسر میاره.»
ایلچی گفت: «دردسر نه، مسئولیت. هر چیز باارزشی مسئولیت میاره.»

 

+ ملداش - مهدی کرد فیروجایی
 

نظرات  (۳)

سلام 

همین تک جمله ها ، ارزش داره به هزاران مطلبی که طویل و درازند ولی بی محتوایند. 

واقعا دختر یعنی نعمت!

من پدر نشدم ولی این را درک می‌کنم. 

پاسخ:
سلام بر شما

واقعا درست میفرمایید.

سلام 

نویسنده ، معنای ملداش را در کتابش چه گفته؟ 

داش که معنی هم و همراهی میده مثل وطنداش یعنی هموطن. 

من خودم کرد و ترکم. ولی هرجایی اصطلاحات خودش رو داره.

پاسخ:
سلام بر شما

ترکیب مُلا و داش هست.
چون شخصیتِ اولِ کتاب، روحانی هست، و در روستایی که برای تبلیغ به اونجا رفته، اون رو به این نام صدا میکنند.

سلام 

واقعا تشکر.

پس ملا ، مثل ملانصرالدین. 

معنایی شبیه به آخوند یا همان روحانی.

مولانا هم خودش را مُلا می خواند:

 

من آن مولای رومی ام که از نطقم شکر ریزد 

ولیکن در سخن گفتن غلام شیخ عطارم


آنچه گفتم از حقیقت ای عزیز

آن شنیدستم هم از عطار نیز

عطار شیخ ما و سنائیست پیشرو

ما از پس سنائی و عطار آمدیم


گفتم بخاطر توضیحی که دادید منهم به قدر دانسته‌های خودم برایتان بنویسم.

 

تشکر از شما 

پاسخ:
سلام بر شما.

ممنونم از به اشتراک گذاشتنِ دانسته هاتون. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی